Poziv - Ljetne škole ALU u Grožnjanu
Pozivamo studentice i studente ALU (BA, MA, Dr.art) da se prijave na sudjelovanje u interdisciplinarnim ljetnim školama u Grožnjanu, koje će se održavati u tri termina:
„Stato Libero di Grisignana“
voditelji: izv.prof.dr.sc. Josip Zanki, izv.prof.dr.art. Ivan Fijolić, prof. art. Tomislav Buntak
Od 13. do 23. lipnja 2025. u Grožnjanu će se održati Ljetna škola Akademije likovnih umjetnosti Stato Libero di Grisignana. Program Ljetne škole vodit će izv. prof. dr. sc. Josip Zanki, izv. prof. dr. art. Ivan Fijolić i prof. art. Tomislav Buntak.
Terenski rad, istraživanja, predavanja i radionice polaze od interpretacije dviju naizgled politički i ideološki suprotstavljenih tvorevina: Gabriele d’Annunzijeva Stato Libero di Fiume iz 1920. i Grada umjetnika Aleksandra Rukavine iz 1964. godine. D’Annunzijevo incestuozno vjenčanje s Rijekom predstavljalo je kriptoanarhističku uvertiru za buduću aneksiju liminalnog prostora Rijeke i njezinu talijanizaciju, dok je Aleksandar Rukavina koncipirao svoju revitalizaciju Grožnjana kao legalno zaposjedanje napuštenih kuća iz nekadašnje Zone B osobama koje su ih tada jedine mogle useliti, a to su bili umjetnici iz ostatka SFRJ.
Studenti i studentice Akademije likovnih umjetnosti u svom će radu propitivati ove dvije predkonceptualne, ali u suštini nekretninske utopije. U okviru programa Ljetne škole surađivat će se s institucijama: Osnovnom školom Vodnjan i Cooperativa Sociale La Collina iz Trsta. Planirani terenski rad, predavanja i radionice zasnivat će se na suvremenim umjetničkim medijima, posebno iskustvima participativne umjetničke prakse i kolaborativnih istraživačkih procesa. Umjetnički radovi, kreirani za vrijeme Ljetne škole, prezentirat će se u Spazio M-Arte u Trstu i Galeriji Apoteka u Vodnjanu.
„UMJETNA INTELIGENCIJA - Bliski rođak ili opasan stranac?“
voditelji: prof.dr.sc. Tomislav Pletenac, prof.art. Alen Novoselec, i vanjski suradnik mr.art. Ivan Mesek
Traži li akumulacija kolektivnih intelektualnih dosega i drukčiji pristup stvaranju (kolektivni)?
Je li ovo kraj ili početak individualizma u stvaranju?
Prihvatimo li na trenutak opasnu tezu da je umjetnost stvar „pojedinačnog ukusa“, umjetna nas inteligencija dovodi u zbunjujuću situaciju; ona je talog „sveukusa“ koji se manifestira na pojedinačni „poziv“.
Kako, uz sva svoja individualna ograničenja, iskoristiti puni potencijal umjetne inteligencije?
Kako umjetnom inteligencijom dosegnuti svoj puni kreativni potencijal?
Svi o tome nešto znamo, nitko pojma nema, ali nas jako zanima.
Zanima li i vas? Budite sudionik radionice i Ljetne škole u Grožnjanu od 11. do 20. srpnja 2025., uz jednodnevno gostovanje poznate hrvatske performerice Vlaste Delimar.
Radionica će biti organizirana u tri dnevne sesije:
„mjesta transformacije – prostori mogućeg“
voditeljice: izv.prof.art. Maja Rožman, doc.art. Ida Loher i str.sur. Marko Dajak
Projekt „mjesta transformacije – prostori mogućeg“ otvara pitanje prostora ne kao zadanog okvira, nego kao živog organizma – unutarnjeg i vanjskog krajolika koji nosi potencijal promjene, kako pojedinca, tako i zajednice. U Grožnjanu i njegovoj okolici, studenti i studentice uranjaju u stvarni pejzaž, ali tragaju i za onim nevidljivim, prijelaznim, „ritmom u kojem moramo naučiti disati“ (Jullien).
Pozivamo studentice i studente svih odsjeka – osobito one zainteresirane za suvremene umjetničke prakse koje nastaju iz izravnog kontakta s prostorom, zajednicom i vremenom – da s nama istraže: što se događa kad mjesto prestanemo promatrati kao scenu, a počnemo ga živjeti kao proces, odnos, iskustvo koje nas mijenja?
Pojam „mogućeg“ u ovom kontekstu ne označava pasivnu težnju prema neostvarenom, već aktivno stanje potencijala: stanje između stvarnog i zamišljenog, poznatog i nepoznatog, onoga što jest i onoga što bi moglo biti. „Moguće“ se sagledava kao prostor slobode, propitivanja i otvaranja, dok se „transformacija“ promatra kao proces koji izranja iz susreta sa stvarnim mjestom – njegovim zvukovima, strukturama, poviješću i svakodnevicom.
Studenti i studentice kroz istraživački i terenski rad razvijat će vlastite umjetničke interpretacije Grožnjana kao prostora potencijalne promjene. Forma i medij nisu unaprijed zadani – rad nastaje izravno iz situacije, kroz susret s krajolikom, zvukovima, ljudima, poviješću i mikrostrukturama mjesta. U fokusu su umjetničke prakse koje omogućuju bilježenje, interpretaciju i djelovanje unutar stvarne društvene sredine – kroz crtež, sliku i grafiku u proširenom polju, akciju i performans, instalacije, intervencije te druge oblike rada u javnom prostoru.
Tijekom škole, studentima će biti pružena mentorska podrška kroz individualne i grupne konzultacije, a rad će se odvijati u manjim timovima i kroz samostalne mikroformate. Svaki student oblikuje vlastiti umjetnički trag, a kroz procese stvaranja i dijeljenja iskustava, razvijat će se i arhiva „mogućih prostora“, kroz koju će se oblikovati nova značenja mjesta – ne kao fiksne točke, već kao živi organizmi u stalnom mijenjanju. Završna prezentacija u Grožnjanu poslužit će kao otvoreni dijalog između sudionika, prostora i publike, dok se druga faza nastavlja u Zagrebu kroz izložbu i refleksiju.
NAČIN PODNOŠENJA PRIJAVA
Zainteresirane studentice i studenti trebaju dostaviti:
Prijave se podnose na adrese e-pošte:
Rok za prijavu: 30. 05. 2025.
Više informacija i program škola bit će pruženi prilikom razgovora s zainteresiranim studenticama i studentima.
Nepotpune i/ili zakašnjele prijave neće se razmatrati.
Sve kandidatkinje i kandidati će nakon razgovora (s preferiranim voditeljima/icama) o rezultatima natječaja biti obaviješteni najkasnije do 06. 06. 2025.
Ljetnu školu ALU organizira Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu u suradnji s Hrvatskom glazbenom mladeži, a namijenjena je studenticama i studentima viših godina studija svih odsjeka Akademije. Organizator pokriva troškove prijevoza, smještaja i obroka za vrijeme trajanja škole.
Od polaznica i polaznika se očekuje sudjelovanje u punom trajanju i svim segmentima odabrane radionice.