Iva Jurički, |
Međunarodni projekt |
|
Antonija Veljačić, |
Filmska instalacija |
|
Jelena Oroz, |
Radionica |
|
Martin Babić, |
Matija Djanješić |
Na prvoj godini studij pruža osnovna znanja iz glavnih stručnih predmeta – nove umjetničke prakse, mutimedijska i multidisciplinarna umjetnost, tehnologija novih medija, slike u pokretu i prostoru i crtanje. Nastava se provodi na način da studenti_ce biraju između ponuđenih tema na temelju kojih razvijaju vlastiti projekt. Odgovarajući na zadane teme, stječu vještine korištenja kamere, montaže, pristupa zvuku i fotografiji dok istovremeno razvijaju mogućnost kritičkog razmišljanja o vlastitom i tuđem radu. Grupnom analizom izvršenih zadataka studenti_ce već od prve godine studija steći će vještine artikuliranja vlastitih postupaka i komentiranja svojih radova i radova kolega_ica.
Glavni predmeti:
Tijekom druge godine određeni predmeti spajaju se u tematske projektne cjeline pri čemu studenti_ce reagiraju na društvo i prostor oko sebe: kroz teksture, materijale, kretanje, tekst, zvuk i sl. Kroz niz zadataka studenti_ce osvještavaju vanjski i negalerijski prostor kao prostor rada, istraživanja i inspiracije, usmjerava ih se na razmišljanje o sustavu umjetnosti, poziciji autora, gledatelja i publike. Praktične teme praćene su čitanjem i diskusijom teorijske literature.
Projekti se realiziraju u suradnji s nositeljima_icama obaveznih predmeta i vanjskim stručnim i umjetničkim suradnicima_ama i institucijama. Rezultati se izlažu i diskutiraju u grupnim seminarima. Nastava se odvija kroz predavanja, grupni rad, mentoriranja, individualne konzultacije i seminare. Naglasak je na kreativnosti i kontekstualizaciji vlastitog rada. Sva znanja studenti_ce stiču kroz rad na vlastitim projektima.
Na kraju druge godine, studenti_ce će svladati osnovna praktična i teoretska znanja koja im omogućuju da tijekom treće godine studija mogu samostalnije kreirati i kontekstualizirati vlastite projekte, odnosno završne radove.
Glavni predmeti:
Na trećoj godini studenti_ce razvijaju svoje autorske projekte u bilo kojem mediju. Uključuju se u projekte odsjeka, ali se od njih i očekuje da sami organiziraju aktivnosti unutar i izvan odsjeka, da samoinicijativno održavaju izložbe, projekcije, seminare. Najmanje jednom semestralno studenti_ce predstavljaju svoj rad i svoj umjetničko-istraživački projekt kolegama_icama. Kroz seminare i projekte stječu se kompetencije kritičkog sagledavanja svojeg i tuđeg rada te sposobnost artikulacije i kontekstualizacije vlastite prakse. Studij završava realizacijom i prezentacijom zaokruženog samostalnog projekta.
Glavni predmeti:
U drugom semestru treće godine naglasak je na završnom radu:
Na kraju studija studenti_ce će moći samostalno snimati i montirati sliku i zvuk, postaviti multimedijsku instalaciju, poznavati tehnike analogne i digitalne fotografije, realizirati zvučni ili performativni rad, zatim usmeno i pismeno kontekstualizirati i artikulirati svoje ideje, radove i metodologiju.
Povijest i teorija umjetnosti
Od prve godine, kroz glavne umjetničke i teoretske predmete, studenti_ce razvijaju svoja znanja i razumijevanje povijesti i teorija umjetnosti. Na odsjeku držimo da postoje mnoge povijesti umjetnosti te nastojimo uključiti što više planetarne povijesti i teorije umjetnosti, a ne samo evropske.
Studenti_ce tijekom studija postepeno razvijaju vještine samostalnog istraživanja. Kroz vježbe i radionice pisanja potičemo studente_ice da istraže vlastiti glas (i rukopis). Ova znanja i istraživanja potiču kritičku svijest i razmišljanje koje podržava i njihov praktični rad.
Na prvoj godini tekstovi i zadaci usko su vezani uz projektne teme, na drugoj godini uvodimo ključne teoretske tekstove i diskurse, dok na trećoj godini studenti_ce prolaze kroz teme poput dekolonijalizma, antropocena, orijentalizma, feminizma, novog materijalizma, animizma, rodnih studija itd. Ovakav pristup omogućuje studenti_cama da kontekstualiziraju svoju praksu te da aktivno sudjeluju u raspravama oko toga tko, što i kako stvaramo suvremenu umjetnost, kako i za koga ju interpretiramo, predstavljamo i distribuiramo.
Na kraju studija, studenti_ce uz praktični završni rad, pišu tekst. Pisanim radom potičemo kreativne i eksperimentalne metode istraživanja i razvijanja vlastite teme i glasa. Kroz predavanja, seminare, grupnu evaluaciju i kritiku (kritove), radionice analitičkog i kreativnog pisanja studenti_ce razvijaju svoje intelektualne kapacitete, imaginaciju i samopovjerenje u korištenju riječi i slika.
Uz povijest i teoriju koju nudi Odsjek za Nove medije studenti_ce slušaju predavanja teoretske katedre te stječu znanja iz povijesti umjetnosti i drugih teorijskih predmeta, a omogućen im je i odabir izbornih kolegija.
Nakon završenog prijediplomskog studija stječe se akademski naziv sveučilišni_a prvostupnik_ca (baccalaureus/baccalaurea) novih medija.
Oprema i labovi
Odsjek je dobro opremljen digitalnim fotoaparatima, filmskom rasvjetom, snimačima zvuka, profesionalnim mikrofonima, video i audio miksetama, projektorima, zvučnicima, monitorima, računalima, te profesionalnim programima za obradu slike i zvuka.
Novi mediji su opremljeni fotolabaratorijem, media labom, gluhom sobom, radnom sobom za rad u materijalu i šivaćom sobom.
Na prvoj godini studija studenti stječu temeljna znanja iz ključnih stručnih područja koja čine osnovu za njihov budući profesionalni razvoj. Program obuhvaća predmete kao što su klasična animacija, osnove digitalne produkcije, crtanje akta, povijest filma i povijest animiranog filma. Kolegiji su koncipirani s ciljem poticanja kreativnosti, razvijanja tehničkih vještina i razumijevanja umjetničkih procesa sa snažnim fokusom na temeljne aspekte klasične animacije i usvajanje osnovnih principa animacije. Studenti kroz crtane vježbe stječu vještine poput razumijevanja pokreta, vizualnog ritma i izražavanja u mediju animacije.Također, studenti se upoznaju s poviješću animiranog filma te poviješću Zagrebačke škole crtanog filma, istražujući razvoj ovog medija od njegovih začetaka do suvremenih oblika. Ovaj povijesni pregled pruža im inspiraciju i kontekst za razumijevanje animacije kao umjetničkog i kulturnog fenomena.
Krozj integrirani pristup teorijsko-praktičnih predmeta, studenti prve godine postupno grade čvrstu bazu znanja i vještina, spremni za daljnje izazove na svom obrazovnom i kreativnom putu.
Na drugoj godini studija studenti imaju priliku značajno produbiti i unaprijediti znanja stečena tijekom prve godine studija te se upoznati s novim tehnikama i pristupima u animaciji. Poseban naglasak stavlja se na razvoj naprednih vještina u klasičnoj animaciji, savladavanje računalne animacije te istraživanje eksperimentalnih tehnika animacije koje potiču kreativnost i inovativnost.
Uvode se i specijalizirani kolegiji koji studentima pružaju alate za razumijevanje kompleksnijih aspekata animiranog filma. Nizom predavanja, praktičnih vježbi i zadataka studenti/ice razvijaju osjećaja za režiju animiranog filma, kreiranje kompleksnijih animiranih sekvenci te objedinjavanje različitih disciplina – poput priče, vizualnog stila, animacije, montaže i zvuka – u koherentnu i umjetnički snažnu cjelinu autorskog animiranog filma.
Osim tehničkih vještina, naglasak se stavlja i na razvoj individualnog umjetničkog izraza te sposobnost prepoznavanja i implementacije inovativnih rješenja u radu. Studenti se potiču na eksperimentiranje i istraživanje kako bi otkrili vlastiti kreativni glas, što ih priprema za samostalno stvaranje složenih projekata u kasnijim fazama studija.
Na trećoj godini prijediplomskog sveučićišnog studija Animiranog filma, studenti intenzivno proširuju i usavršavaju znanja stečena tijekom prve dvije godine, dok paralelno primjenjuju ta znanja na vlastitim kreativnim projektima. Razvoj vlastitih projekata središnji je element treće godine. Kroz niz teorijskih predavanja, praktičnih vježbi i projektnih zadataka, studenti dublje istražuju napredne tehnike računalne animacije, usavršavaju svoje vještine u klasičnoj animaciji te stječu složeno razumijevanje režijsko-autorskih pristupa i principa u animiranom filmu. Autorsko promišljanje igra važnu ulogu jer studenti ne samo da razvijaju tehničke aspekte svojih projekata, već i istražuju kako priču, vizuale, ritam i zvuk oblikovati u koherentnu i umjetnički snažnu cjelinu.
Tehnički i autorski afiniteti proširuju se proučavanjem cjelokupne produkcije animiranog filma. Studenti se upoznaju s kompleksnošću procesa stvaranja animiranog filma, uključujući faze predprodukcije, produkcije i postprodukcije. Nauče kako upravljati svim segmentima proizvodnje animiranog filma – od razvoja ideje i scenarija, izrade knjige snimanja i animacije, do montaže i završne obrade.
Na završetku prijediplomskog sveučilišnog studija, studenti realiziraju vlastiti autorski animirani film. Ovaj završni projekt predstavlja kulminaciju njihovog trogodišnjeg rada i služi kao demonstracija stečenog znanja, vještina i umjetničkog potencijala. Završni film mora biti artikuliran i zaokružen, odražavajući tehničku kvalitetu i kreativnu viziju autora/ice. Obrana ovog rada simbolizira prijelaz studenta u svijet profesionalne animacije, pružajući im priliku da se afirmiraju kao animatori/animatorice spremni za izazove industrije animiranog filma, kako na lokalnoj tako i na međunarodnoj razini.